Incidens és Jogorvoslat

Mit nevezünk incidensnek?

Minden olyan eseményt, ahol az áruszállítást kezdeményező cég érdekei sérülnek, anyagi kárt szenved, vagy erre irányuló kísérletet észlelnek és ezt jelentik a SECTRAN Kft. felé.

Például:

•  hiányzik a szállítmány egy része

•  a teljes szállítmány hiányzik

•  a gépjárművezető nem tartja be a biztonsági előírásokat.

•  stb.

Incidens jelentésének módja:

•  a fuvarindításkor a DID-terminálon kiosztásra kerül egy fuvarindítási szám. Ennek, illetve a sofőr DID azonosítójának együttes ismeretében lehet eljárást kezdeményezni a terminálon keresztül.

•  minden ilyen incidens esetében az érintett sofőr azonnali hatállyal felfüggesztésre kerül.

Kivizsgálás menete:

•  annak érdekében, hogy a sofőr érdekei ne sérüljenek a vizsgálat lezárulásáig, a felfüggesztett státuszban a rendszeren belül ugyanúgy lehet neki fuvarfeladatot adni

•  a vizsgálatot kezdeményező cégnek 30 nap áll a rendelkezésére (indokolt esetben + 30 nap), hogy az ügyet kivizsgálja és lezárja, annak eredményét pedig eljuttassa a SECTRAN Kft.-hez és a gépkocsi vezetőjéhez.

A vizsgálat végeredménye szerint a sofőr DID-rendszeren belüli státusza a következőképpen alakulhat:

•  ismét jóváhagyott státuszba lép, azaz a vizsgálat által bebizonyosodott, hogy nem volt felelős az adott incidensben.

•  apró szabálytalanság esetén a sofőrtől - az esettel arányos mértékben - pontok kerülnek levonásra.

•  ha bebizonyosodik, hogy a sofőr hibájából, illetve aktív közreműködésének köszönhetően jött létre a káresemény, úgy a sofőr kitiltásra kerül a DID-rendszerből, adatait véglegesen töröljük. Ebben az esetben a DID-kártyáját köteles visszaszolgáltatni a SECTRAN Kft. részére, ahol a kártya megsemmisítésre kerül.

 

Jogorvoslat

A vizsgálatok nem minden esetben zárulnak le mindkét fél számára megnyugtató és kielégítő eredménnyel. Annak érdekében, hogy a sofőrök ne legyenek egyoldalúan kiszolgáltatva a döntés eredményének, lehetőségük van a Bizottsághoz fordulni.

 

A Bizottság meghallgatásán részt vesz:

•  sofőr és/vagy képviselője

•  incidenst kezdeményező cég és/vagy képviselője

•  Bizottság

•  2 fő aktív DID-tagsággal rendelkező sofőr (mind az alvállalkozótól, mind a fuvaroztatótól független)

•  2 fő DID-tagsággal rendelkező partner (az eljárást kezdeményező partnertől független)

•  1 fő a SECTRAN Kft. képviseletében

A Bizottság döntése minden érintett félre kötelező érvényű és megfellebbezhetetlen!

A Bizottság személyi összetétele nem állandó!

 

MI A DID?? TAGSÁG SOFŐR REGISZTRÁCIÓ INCIDENS ÉS JOGORVOSLAT KAPCSOLAT
| Jogi Nyilatkozat | ©2008 SECTRAN Kft. Minden jog fenntartva!
SECTRAN Korlátolt Felelősségű Társaság
Bejegyezte: Fővárosi Bíróság, mint Cégbíróság
Székhelye: 1142 Budapest, Dorozsmai utca 193/b.
Cégjegyzékszám: 01-09-898341